Navigatie overslaan

‘Met Stepco hadden we meteen een klik’

Toen enkele jaren geleden hun toenmalige IT-partner failliet ging, moest Shin-Etsu onverwacht op zoek naar een andere IT-dienstverlener. Geert Giesbertz, Assistent System Manager, nodigde enkele partijen uit, maar maakte al snel de keus voor Stepco. “Met Stepco hadden we meteen een klik. Bovendien werkte de systeembeheerder van onze vorige IT-leverancier inmiddels bij Stepco. Hij kende ons systeem van haver tot gort, dat was natuurlijk ideaal.

Nooit onverwachte kosten

“Stepco beheert samen met ons de servers van onze IT-omgeving in Venlo en Györ in Hongarije”, licht Geert de ondersteuning van Stepco toe. “Het werkstationbeheer doen we grotendeels zelf, net als het dagelijks beheer. Bij de complexere handelingen helpt Stepco ons. Stepco regelt zoveel mogelijk op afstand. Dat werkt goed. Ook is het fijn dat de ondersteuning door de servicedesk in het contract is opgenomen. Bij onze vorige IT-dienstverlener kochten we een aantal service-uren in. Als je dan een keer meer ondersteuning nodig had, kreeg je een rekening. Bij Stepco weten we vooraf waar we aan toe zijn. We hebben bijna nooit onverwachte kosten.”

Hardware

Naast het serverbeheer ondersteunt Stepco Shin-Etsu ook bij IT-projecten. “Je blijft toch investeren”, weet Geert Giesbertz. “Zo hebben we onze IT-beveiliging verbeterd. Stepco heeft een nieuwe firewall ingericht. En we maken nu, naast antivirus, ook gebruik van de antimalware- en webfilteringoplossing van Stepco. En op termijn hebben we een nieuwe server nodig. Harddisks en server-gerelateerde hardware bestellen we overigens altijd via Stepco. Natuurlijk kan ik die apparatuur ook via een webshop bestellen, maar de ondersteuning van Stepco is wel zo fijn. Ze weten welke hardware we hebben staan en kunnen ons daardoor goed adviseren. Voor dat advies betaal ik graag dat tientje meer!”

Meedenken

De klik die Geert Giesbertz meteen met Stepco had, is er nog steeds. “We zijn heel tevreden over de klantvriendelijke benadering en de dienstverlening van Stepco. De servicedesk pakt 99% van onze vragen direct op en het contact met de medewerkers verloopt erg prettig. Soms zou Stepco wat flexibeler mogen zijn en meer buiten de standaardoplossingen mogen denken. Maar als ik kijk naar de offerte die we onlangs van Stepco hebben ontvangen, kan ik niet anders zeggen dan dat dat een goed en duidelijk voorstel is. Daar kunnen we mee verder. Stepco heeft goed met ons meegedacht.”