Navigatie overslaan

Smeets Autogroep: Stepco overtreft onze verwachtingen

Smeets Autogroep is al sinds 2004 klant van Stepco. In 2008 maakte het autobedrijf een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Nog geen jaar later keerden ze terug naar Stepco. “Het gras bij de buren was toch niet zo groen!”, weet Pieter Dörssers, financieel directeur van Smeets Autogroep, nog goed.”

Lappendeken

“Onze IT-omgeving was een lappendeken aan applicaties”, schetst Pieter Dörssers de IT-situatie van Smeets Autogroep van vóór 2004. “De applicaties stonden standalone bij de verschillende dealers op een Mercedes Benz-platform. We werkten met een IT-dienstverlener op basis van een duur strippenkaartsysteem. Vaak begonnen de problemen de dag nadat zij geweest waren… Zelf hadden we een IT-er in dienst, maar hij had een dagtaak aan het pendelen tussen de verschillende locaties om vastgelopen papier uit de printer te halen of om toners te vervangen. Dat we meer IT-ondersteuning nodig hadden, was overduidelijk.”

Onestopshop

Via een aanbesteding kwam Smeets bij Stepco terecht. “Met Stepco hadden we meteen een klik”, herinnert Pieter Dörssers zich. “Stepco biedt stabiliteit en denkt met ons mee. Ze geven goede adviezen en koppelen snel terug. Tussen 2004 en 2016 heeft Stepco veel projecten bij ons uitgevoerd. Alle applicaties zijn nu webbased en alle systemen geïntegreerd. Stepco verzorgt met ManageIT het IT-beheer op afstand en Daan Herpers, onze vaste engineer, komt een keer per maand op locatie. Daarnaast adviseren ze ons over beveiliging. We maken nu gebruik van Stepco SecureIT voor mail- web- en toegangsbeveiliging. Stepco ontzorgt ons, zij zijn onze onestopshop.”

Met hangende pootjes

In 2008 maakte Smeets Autogroep een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Smeets was toen niet tevreden over de systeemdocumentatie van Stepco. ”Het ontbrak aan een duidelijk logboek”, verklaart Pieter. “Omdat we ook over wat andere dingen niet helemaal tevreden waren, besloten we verder te kijken. We hebben toen een andere partij een project laten uitvoeren. Dat project duurde niet alleen 3 keer langer dan afgesproken, het kostte ons ook minstens 3 keer zoveel interne tijd. De IT-dienstverlener die in die tijd het IT-beheer bij ons deed, functioneerde op zich prima. Zij konden echter de snelle groei van ons bedrijf niet bijbenen. Binnen een jaar gingen we met hangende pootjes naar Stepco terug en vroeg ik onze Relatie Manager Marc Claessen of we een doorstart in de relatie konden maken. Het gras bij de buren was toch niet zo groen als het leek! Goedkoop bleek duidelijk duurkoop.”

Lat ligt hoog

Bij Mercedes-Benz is kwaliteit heel belangrijk. “We zijn kritisch, we zeggen het als iets niet goed is. Maar ik moet zeggen dat de samenwerking met Stepco nu prima loopt. Intern zouden ze misschien iets beter kunnen communiceren, zodat het antwoord naar ons als klant eenduidiger is. Maar verder is de communicatie goed. Stepco bakent projecten duidelijk af. Ze geven duidelijk aan wat wel en wat niet kan. Stepco biedt kwaliteit en overtreft onze verwachtingen. Marc Claessen legt de lat hoog voor Stepco. We hebben geen zorgen over de continuïteit van IT. Alles loopt goed. Dat geeft veel vertrouwen. Het leven is al lastig genoeg en IT is niet onze corebusiness”, besluit Pieter.