Navigatie overslaan

Scelta Mushrooms: De mensen van Stepco maken het verschil

Begin 2013 maakte Scelta Mushrooms de overstap van een kleine, lokale IT-dienstverlener naar Stepco. André Dings, financieel manager bij Scelta, heeft daar absoluut geen spijt van: “Het is een goede keuze geweest. Vanaf de eerste migratie merkten we een duidelijk verschil: het aantal IT-issues nam direct af.”

Houtje-touwtje

Scelta werkte in het verleden met een kleinere IT-partij. Dat functioneerde prima totdat Scelta een snelle groei doormaakte. Daardoor waren er wekelijks, zo niet dagelijks, problemen op IT-gebied. “Het IT-systeem groeide in aantallen, maar niet in de kern, in de infrastructuur”, kijkt André Dings terug. “De werkplekken waren per medewerker ingericht. We konden niet op de pc van een collega inloggen. Daarbij werkten we nog met back-up op tape en waren veel systemen aan vervanging toe. Het was allemaal wat houtje-touwtje.”

Cloudwatervrees

De IT-situatie bij het groeiende Scelta werd onhoudbaar. Scelta oriënteerde zich op een oplossing en kwam zo met Stepco in contact. “We hadden meteen een goed gevoel bij Stepco, maar vonden ze wel wat duur”, weet André. “Ook wisten we niet zeker of we in de cloud wilden gaan werken.” Mede door deze cloudwatervrees duurde het een aantal maanden voordat Scelta de overstap naar een nieuwe IT-omgeving én een nieuwe IT-partner maakte.

Veel minder issues

Hoewel de maandtarieven iets hoger lagen dan Scelta gewend was, was André Dings heel blij met de overstap naar de cloud van Stepco. “Stepco had de migratie heel goed voorbereid, die verliep geruisloos. We merkten direct verschil: we hadden veel minder issues en de IT-omgeving was veel flexibeler. En natuurlijk, we betalen iets meer, maar dat is het ons zeker waard!”

De mensen maken het verschil

“De mensen van Stepco, zoals onze accountmanager Marc Claessen, maken het verschil”, noemt André als reden voor zijn keus voor Stepco. “Ook de jongens van de servicedesk verdienen de complimenten. Als ik bel, krijg ik altijd kundige medewerkers aan de telefoon die de techniek voor mij, als dummy op IT-gebied, heel goed kunnen vertalen. Stepco is met 120 medewerkers kleiner dan de echte grote IT-organisaties, maar is wel groot genoeg om meerdere specialisten op een gebied in huis te hebben. Zo blijft de continuïteit gewaarborgd. Stepco is nog ‘aaibaar’ en heeft goed contact met zijn klanten. De medewerkers van Stepco geven je het gevoel dat je als klant superbelangrijk bent. Daarmee onderscheidt Stepco zich van andere IT-dienstverleners.”

Puntjes op de i

André Dings is heel tevreden over Stepco. Als hij toch een verbeterpunt moet noemen, geeft hij aan: “Stepco handelt de meeste actiepunten heel snel af, maar soms is een probleem gecompliceerder en vraagt het verhelpen ervan meer tijd. In die gevallen zou Stepco iets beter over de voortgang mogen communiceren. Maar dat zijn de puntjes op de i.”

Meer informatie over werken in de cloud.