Navigatie overslaan

Golfbaan de Herkenbosche: We voelen ons thuis bij Stepco

Golfbaan de Herkenbosche maakte alweer bijna 10 jaar geleden de overstap naar de cloud van Stepco. Voor die tijd was de IT-omgeving van de golfclub zeer beperkt. “We hadden zelf een server staan waarop back-uptapes draaiden”, blikt Maurice Hermans, Manager van Golfbaan de Herkenbosche, terug. “Met af en toe wat hulp van een kennis, hielden we de IT-omgeving draaiende. Toen na een crash bleek dat de back-up niet had gefunctioneerd, werd het tijd om een IT-partner in de arm te nemen en kwamen we al snel bij Stepco terecht.”

Geen sores

Golfbaan de Herkenbosche koos direct voor de clouddienst EasyIT. “We wilden gewoon geen sores meer hebben met IT”, licht Maurice Hermans zijn keuze toe. “De functionaliteiten van de cloud zijn heel uitgebreid: we kunnen op afstand inloggen, we hebben een goede back-up, alles is up-to-date en de licenties zijn afgedekt. Nu we een nieuwe IP-VPN verbinding hebben, verloopt de verbinding tussen de systemen helemaal vlekkeloos. Er zijn nauwelijks nog storingen.”

Uitbreiding

De IT-omgeving van de Herkenbosche is de afgelopen jaren steeds verder uitgebreid. “Tien jaar geleden hadden we bijvoorbeeld nog geen website”, herinnert Maurice zich. “Inmiddels houden we meerdere websites in de lucht. In opdracht van ons heeft Stepco een patchkast geplaatst en in de vergaderruimtes wifipunten aangelegd. Op het terras en zelfs in de toiletten kunnen onze gasten nu van draadloos internet gebruikmaken.” 


Kwalitatief en bedrijfszeker afgedekt

“Onze afhankelijkheid van IT is zo groot, dat we dat kwalitatief en bedrijfszeker wilden hebben afgedekt. De IT-ontwikkelingen gaan ontzettend snel en daar hoort professionaliteit bij”, constateert Maurice Hermans. “Stepco biedt die professionaliteit. Ze hebben de juiste expertise in huis en houden het kennisniveau goed op peil. Voor een kleiner IT-bedrijf zijn die ontwikkelingen nauwelijks bij te houden. En de echt grote IT-bedrijven beschikken misschien wel over de benodigde expertise, maar zijn vaak te onpersoonlijk.”

We voelen ons thuis bij Stepco

Maurice Hermans is heel tevreden over de samenwerking met Stepco. “Als we niet tevreden zouden zijn, zouden we niet zo lang klant zijn! De medewerkers zijn heel klantvriendelijk en het is fijn dat we een vast aanspreekpunt hebben. Als we de servicedesk bellen, krijgen we 9 van de 10 keer Dimitri aan de lijn. En als Dimitri er een keer niet is, dan helpt Yoeri of Jeroen ons uitstekend. Dat persoonlijk contact vinden we heel prettig. We voelen ons thuis bij Stepco.”

http://www.herkenbosche.nl/