Stepco overtreft onze verwachtingen

“Smeets Autogroep is al sinds 2004 klant van Stepco. In 2008 maakte het autobedrijf een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Nog geen jaar later keerden ze terug naar Stepco. “Het gras bij de buren was toch niet zo groen!”, weet Pieter Dörssers, financieel directeur van Smeets Autogroep,

Lappendeken

“Onze IT-omgeving was een lappendeken aan applicaties”, schetst Pieter Dörssers de IT-situatie van Smeets Autogroep van vóór 2004. “De applicaties stonden standalone bij de verschillende dealers op een Mercedes Benz-platform. We werkten met een IT-dienstverlener op basis van een duur strippenkaartsysteem. Vaak begonnen de problemen de dag nadat zij geweest waren… Zelf hadden we een IT-er in dienst, maar hij had een dagtaak aan het pendelen tussen de verschillende locaties om vastgelopen papier uit de printer te halen of om toners te vervangen. Dat we meer IT-ondersteuning nodig hadden, was overduidelijk.”

Onestopshop

Via een aanbesteding kwam Smeets bij Stepco terecht. “Met Stepco hadden we meteen een klik”, herinnert Pieter Dörssers zich. “Stepco biedt stabiliteit en denkt met ons mee. Ze geven goede adviezen en koppelen snel terug. Tussen 2004 en 2016 heeft Stepco veel projecten bij ons uitgevoerd. Alle applicaties zijn nu webbased en alle systemen geïntegreerd. Stepco verzorgt met ManageIT het IT-beheer op afstand en Daan Herpers, onze vaste engineer, komt een keer per maand op locatie. Daarnaast adviseren ze ons over beveiliging. We maken nu gebruik van Stepco SecureIT voor mail- web- en toegangsbeveiliging. Stepco ontzorgt ons, zij zijn onze onestopshop.”

Met hangende pootjes

In 2008 maakte Smeets Autogroep een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Smeets was toen niet tevreden over de systeemdocumentatie van Stepco. ”Het ontbrak aan een duidelijk logboek”, verklaart Pieter. “Omdat we ook over wat andere dingen niet helemaal tevreden waren, besloten we verder te kijken. We hebben toen een andere partij een project laten uitvoeren. Dat project duurde niet alleen 3 keer langer dan afgesproken, het kostte ons ook minstens 3 keer zoveel interne tijd. De IT-dienstverlener die in die tijd het IT-beheer bij ons deed, functioneerde op zich prima. Zij konden echter de snelle groei van ons bedrijf niet bijbenen. Binnen een jaar gingen we met hangende pootjes naar Stepco terug en vroeg ik onze Relatie Manager Marc Claessen of we een doorstart in de relatie konden maken. Het gras bij de buren was toch niet zo groen als het leek! Goedkoop bleek duidelijk duurkoop.”

Lat ligt hoog

Bij Mercedes-Benz is kwaliteit heel belangrijk. “We zijn kritisch, we zeggen het als iets niet goed is. Maar ik moet zeggen dat de samenwerking met Stepco nu prima loopt. Intern zouden ze misschien iets beter kunnen communiceren, zodat het antwoord naar ons als klant eenduidiger is. Maar verder is de communicatie goed. Stepco bakent projecten duidelijk af. Ze geven duidelijk aan wat wel en wat niet kan. Stepco biedt kwaliteit en overtreft onze verwachtingen. Marc Claessen legt de lat hoog voor Stepco. We hebben geen zorgen over de continuïteit van IT. Alles loopt goed. Dat geeft veel vertrouwen. Het leven is al lastig genoeg en IT is niet onze corebusiness”, besluit Pieter.

Pieter Dörssers, CFO bij Smeets Autogroep

Logo
Andere succesverhalen
  • Michael Pinchetti

    Verhoogt effectiviteit, productiviteit en gebruikerservaring In onze zoektocht naar een Single Sign On oplossing zijn we terecht gekomen bij Stepco / Twinsec. Na een succesvolle pilot, zijn onze medewerkers nu ontzorgt als het aankomt op het veilig inloggen van tientallen verschillende applicaties. Lees meer

    Michael Pinchetti, applicatie & infrastructuur beheerder bij Jan Snel
  • André Dings

    De mensen van Stepco maken het verschil. André Dings, financieel manager bij Scelta, heeft daar absoluut geen spijt van zijn overstap naar Stepco: “Het is een goede keuze geweest. Vanaf de eerste migratie merkten we een duidelijk verschil: het aantal IT-issues nam direct af." Lees meer

    André Dings, CFO bij Scelta Mushrooms
  • Geert Giesbertz

    Met Stepco hadden we meteen een klik Toen enkele jaren geleden hun toenmalige IT-partner failliet ging, moest Shin-Etsu onverwacht op zoek naar een andere IT-dienstverlener. Geert Giesbertz, Assistent System Manager, nodigde enkele partijen uit, maar maakte al snel de keus voor Stepco. “Met Stepco hadden we meteen een klik. Lees meer

    Geert Giesbertz, assistent system manager bij Shin-Etsu
  • Jos Meessen

    We zijn hartstikke tevreden Stepco beheert sinds 2004 de IT-omgeving van de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV).“Toen ik in 2008 bij de LWV in dienst kwam, hadden we nog onze eigen servers staan en verzorgde Stepco ons IT-beheer op afstand”, herinnert Jos Meessen, secretaris van de LWV zich. Lees meer

    Jos Meessen, secretaris bij LWV
  • Pieter Dörssers

    Stepco overtreft onze verwachtingen Smeets Autogroep is al sinds 2004 klant van Stepco. In 2008 maakte het autobedrijf een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Nog geen jaar later keerden ze terug naar Stepco. “Het gras bij de buren was toch niet zo groen!”, weet Pieter Dörssers, financieel directeur van Smeets Autogroep, Lees meer

    Pieter Dörssers, CFO bij Smeets Autogroep
  • Maurice Hermans

    We voelen ons thuis bij Stepco Golfbaan de Herkenbosche maakte alweer bijna 10 jaar geleden de overstap naar de cloud van Stepco. Voor die tijd was de IT-omgeving van de golfclub zeer beperkt. “We hadden zelf een server staan waarop back-uptapes draaiden”, blikt Maurice Hermans, Manager van Golfbaan de Herkenbosche, terug. Lees meer

    Maurice Hermans, manager bij Golfbaan de Herkenbosche
Zelf klant worden?

Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws op het gebied van Workspace, Network & Security?
Schrijf u dan nu in!

Neem contact met ons op

Niet leesbaar? Verander tekst. captcha txt