De mensen van Stepco maken het verschil.

“André Dings, financieel manager bij Scelta, heeft daar absoluut geen spijt van zijn overstap naar Stepco: “Het is een goede keuze geweest. Vanaf de eerste migratie merkten we een duidelijk verschil: het aantal IT-issues nam direct af."

Houtje-touwtje

Scelta werkte in het verleden met een kleinere IT-partij. Dat functioneerde prima totdat Scelta een snelle groei doormaakte. Daardoor waren er wekelijks, zo niet dagelijks, problemen op IT-gebied. “Het IT-systeem groeide in aantallen, maar niet in de kern, in de infrastructuur”, kijkt André Dings terug. “De werkplekken waren per medewerker ingericht. We konden niet op de pc van een collega inloggen. Daarbij werkten we nog met back-up op tape en waren veel systemen aan vervanging toe. Het was allemaal wat houtje-touwtje.”

Cloudwatervrees

De IT-situatie bij het groeiende Scelta werd onhoudbaar. Scelta oriënteerde zich op een oplossing en kwam zo met Stepco in contact. “We hadden meteen een goed gevoel bij Stepco, maar vonden ze wel wat duur”, weet André. “Ook wisten we niet zeker of we in de cloud wilden gaan werken.” Mede door deze cloudwatervrees duurde het een aantal maanden voordat Scelta de overstap naar een nieuwe IT-omgeving én een nieuwe IT-partner maakte.

Veel minder issues

Hoewel de maandtarieven iets hoger lagen dan Scelta gewend was, was André Dings heel blij met de overstap naar de cloud van Stepco. “Stepco had de migratie heel goed voorbereid, die verliep geruisloos. We merkten direct verschil: we hadden veel minder issues en de IT-omgeving was veel flexibeler. En natuurlijk, we betalen iets meer, maar dat is het ons zeker waard!”

De mensen maken het verschil

“De mensen van Stepco, zoals onze accountmanager Marc Claessen, maken het verschil”, noemt André als reden voor zijn keus voor Stepco. “Ook de jongens van de servicedesk verdienen de complimenten. Als ik bel, krijg ik altijd kundige medewerkers aan de telefoon die de techniek voor mij, als dummy op IT-gebied, heel goed kunnen vertalen. Stepco is met 120 medewerkers kleiner dan de echte grote IT-organisaties, maar is wel groot genoeg om meerdere specialisten op een gebied in huis te hebben. Zo blijft de continuïteit gewaarborgd. Stepco is nog ‘aaibaar’ en heeft goed contact met zijn klanten. De medewerkers van Stepco geven je het gevoel dat je als klant superbelangrijk bent. Daarmee onderscheidt Stepco zich van andere IT-dienstverleners.”

Puntjes op de i

André Dings is heel tevreden over Stepco. Als hij toch een verbeterpunt moet noemen, geeft hij aan: “Stepco handelt de meeste actiepunten heel snel af, maar soms is een probleem gecompliceerder en vraagt het verhelpen ervan meer tijd. In die gevallen zou Stepco iets beter over de voortgang mogen communiceren. Maar dat zijn de puntjes op de i.”

André Dings, CFO bij Scelta Mushrooms

Logo
Andere succesverhalen
  • Michael Pinchetti

    Verhoogt effectiviteit, productiviteit en gebruikerservaring In onze zoektocht naar een Single Sign On oplossing zijn we terecht gekomen bij Stepco / Twinsec. Na een succesvolle pilot, zijn onze medewerkers nu ontzorgt als het aankomt op het veilig inloggen van tientallen verschillende applicaties. Lees meer

    Michael Pinchetti, applicatie & infrastructuur beheerder bij Jan Snel
  • André Dings

    De mensen van Stepco maken het verschil. André Dings, financieel manager bij Scelta, heeft daar absoluut geen spijt van zijn overstap naar Stepco: “Het is een goede keuze geweest. Vanaf de eerste migratie merkten we een duidelijk verschil: het aantal IT-issues nam direct af." Lees meer

    André Dings, CFO bij Scelta Mushrooms
  • Geert Giesbertz

    Met Stepco hadden we meteen een klik Toen enkele jaren geleden hun toenmalige IT-partner failliet ging, moest Shin-Etsu onverwacht op zoek naar een andere IT-dienstverlener. Geert Giesbertz, Assistent System Manager, nodigde enkele partijen uit, maar maakte al snel de keus voor Stepco. “Met Stepco hadden we meteen een klik. Lees meer

    Geert Giesbertz, assistent system manager bij Shin-Etsu
  • Jos Meessen

    We zijn hartstikke tevreden Stepco beheert sinds 2004 de IT-omgeving van de Limburgse Werkgevers Vereniging (LWV).“Toen ik in 2008 bij de LWV in dienst kwam, hadden we nog onze eigen servers staan en verzorgde Stepco ons IT-beheer op afstand”, herinnert Jos Meessen, secretaris van de LWV zich. Lees meer

    Jos Meessen, secretaris bij LWV
  • Pieter Dörssers

    Stepco overtreft onze verwachtingen Smeets Autogroep is al sinds 2004 klant van Stepco. In 2008 maakte het autobedrijf een korte uitstap naar een andere IT-dienstverlener. Nog geen jaar later keerden ze terug naar Stepco. “Het gras bij de buren was toch niet zo groen!”, weet Pieter Dörssers, financieel directeur van Smeets Autogroep, Lees meer

    Pieter Dörssers, CFO bij Smeets Autogroep
  • Maurice Hermans

    We voelen ons thuis bij Stepco Golfbaan de Herkenbosche maakte alweer bijna 10 jaar geleden de overstap naar de cloud van Stepco. Voor die tijd was de IT-omgeving van de golfclub zeer beperkt. “We hadden zelf een server staan waarop back-uptapes draaiden”, blikt Maurice Hermans, Manager van Golfbaan de Herkenbosche, terug. Lees meer

    Maurice Hermans, manager bij Golfbaan de Herkenbosche
Zelf klant worden?

Op de hoogte blijven van ons laatste nieuws op het gebied van Workspace, Network & Security?
Schrijf u dan nu in!

Neem contact met ons op

Niet leesbaar? Verander tekst. captcha txt